ОС вчителів польської мови та літератури

2023 – 2024 навчальному році вчителі польської мови і літератури працюватимуть  над розвязанням поставлених перед ними завдань:

·       Робота над проблемно-методичною темою

 

        «ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ НУШ»

 

·       вироблення в учнів системи та обсягу знань про мову і мовлення, мовних і мовленнєвих умінь і навичок, досвіду творчої діяльності та емоційно - ціннісного ставлення до світу, переорієнтація процесу навчання на розвиток особистості учня, формування його компетентностей;

·       виховання інтелекту творчої і незалежної особистості, здатної на критично-конструктивне бачення себе, навколишнього світу і своєї ролі в ньому.

·       ознайомлення з новими технологіями, що базуються на прогресивних підходах до освітнього процесу (особистісно зорієнтованому, компетентнісному, соціокультурному, функціонально-комунікативному) та впровадження їх у практику викладання мови та літератури;

·       створення ефективної системи розвитку та найповнішої реалізації природних, зокрема мовно-літературних здібностей учнів;

·       пожвавлення роботи із застосування комп’ютерних технологій на уроках словесності;

·       підвищення рівня фахової майстерності шляхом самоосвіти;

·       виготовлення наочних посібників, дидактичного, роздаткового матеріалу, створення навчальних кабінетів відповідно до сучасних вимог забезпечення формування вимог до сформованості обчислювальних навичок, навичок само- і взаємоаналізу, до грамотного письма та культури мовлення учнів;

·       Ефективна  робота з обдарованими учнями.


ТЕМАТИКА  ЗАСІДАНЬ

І засідання

 

6 вересня 2023

Круглий стіл

Ліцей №3

Тема: Основні вимоги до сучасного уроку польської мови та літератури,    завдання словесників у новому навчальному році

 

Зміст роботи

Хто  відповідає

1.

Аналіз роботу освітянської спільноти учителів польської мови та літератури.

Кінаш Е.Е.

 

 

 

 

2.

Опрацювання інструктивно – методичних рекомендацій щодо вивчення польської мови і літератури у 2023/2024 н.р.  

 

Оцінювання у 5-6-их класах НУШ: особливості та проблеми наступності

4.

Нове Положення про атестацію педагогічних прасівників

5.

Обговорення плану заходів на І семестр 2023/2024 н.р.

6.

Обговорення плану роботи спільноти вчителів польської мови та літератури на 2022-2023 н.р.

 

ІІ засідання

 

06 грудня 2023

Круглий стіл

Стрілецький ЗЗСО

І-ІІ ступенів

Тема: «Технологія критичного мислення»

Зміст роботи

Хто  відповідає

1.

Урок, що розвиває критичне мислення: структура і методи.

Кінаш Е.Е.

 

 

 

 

      

2.

 Як розвивати критичне мислення в учнів – обмін досвідом.

3.

Обговорення тематики  навчальних презентацій для онлайн-бібліотеки.

 

 

ІІІ засідання

 

14 березня 2024

Аукціон педагогічних ідей

Ліцей №3

Тема: Технологія критичного мислення

Зміст роботи

Хто  відповідає

1.

Практичні прийоми розвитку навичок критичного мислення.

 

Е. Кінаш

Т.Томак

 

 

 

3.

Обмін досвідом із організації і проведення уроківб що розвивають критичне мислення.

 

ІVзасідання

 

15 травня 2024

Круглий стіл

Стрілецький ЗЗСО

І-ІІ ступенів

Тема: Підведення підсумків роботи

Зміст роботи

Хто  відповідає

1.

Творчий звіт освітянської спільноти

Кінаш Е.Е.

Вчителі

2.

Підготовка та проведення ДПА в основній та середній школі.

3.

Виконання навчальних планів і програм .

4.

Діагностування запитів і потреб щодо організації роботи ОС на наступний рік.

 

Заходи з нагоди Дня рідної мови

21 лютого - Міжнародний день рідної мови. З нагоди цього свята у Стрілецькому ЗЗСО I-II ст. вчительками української та польської мови (Кордек Л.С.,Стасячек Л.Й. ) було проведено брейн -ринг знавців рідного слова «Мова єднає всіх».
У Ліцеї № 3 аукціон знань з польської мови у 7 класі ( вчителька Гандз Л. А. );
• проведено конкурс на найкраще декламування поезії.



Відкритий урок з польської мови у 5 класі на тему "Ortografia jest super" для  вчителів спільноти провела вчителька Стрілецького ЗЗСО І-ІІ ступенів
 Стасячек Л.Й.  (09.12.21р.)
ü Презентація виставки творчості видатного творця романтизму, поета, письменника, драматурга, а також графіка, художника та різьбяра Ципріана Каміля Норвіда (вересень-листопад 2021р.)



ü Участь у акції спільного читання найвидатніших творів польської літератури «Національне читання» (вересень 2021року)



Участь у Всеукраїнському диктанті з польської мови (18.09.21р.)

     

 Завдання для ІІ етапу олімпіади з польської мови та літератури




Участь у курсах підвищення кваліфікації з польської мови


Майстер-клас з теми

«Розвиток критичного мислення учнів на уроках польської мови та літератури»




(«Розвиток критичного мислення учнів на уроках польської мови та літератури»)


Заходи з нагоди Дня рідної мови







Методичний практикум: «Технологічна карта сучасного уроку».Технології колективно-групового навчання (гра, мікрофон, мозковий штурм, незакінчені речення…)


Урок рідної мови та літератури... То ж яким він має бути сьогодні? Що може стати першим кроком на шляху до глибокого взаєморозуміння між учителем та учнем? Як зробити, щоб урок був радісним і цікавим, щоб розкрив творчий потенціал особистості, поставив у ситуацію морального вибору й прийняття самостійного рішення?

У своїй практиці вчителя польської мови і літератури я неодноразово зустрічалася з ситуацією, що учневі було нудно в класі. Ця проблема стосується і теми уроку, і рівня знань учня. Кожен вчитель прагне, щоб навчання на його уроках було цікавим, а учень почерпнув максимум знань.

   Саме тому я дедалі більше уваги приділяю впровадженню інноваційних педагогічних технологій, які спонукають школярів до творчої діяльності. Оскільки найкращою і такою, що дає гарні результати формою навчання у  шкільному віці є гра, я часто застосовую різні методи, що поєднують ці дві форми навчання. Нижче я наведу деякі з них з конкретними прикладами застосування.

1.     Mетод метаплану

    У цьому методі учні діляться на невеликі групи. Учитель представляє тему, проблему. Учні на невеликих аркушах паперу відповідають  на питання: «Як є?» (Як  було?)
Прикріплюють їх у спеціально відведеному місці на плакаті власної групи. Це є частиною діагностики існуючої проблеми. Відповідають на друге питання: «Як має бути?» і так само прикріплюють на відповідному місці. Це питання має спровокувати відповідь на питання, що можна зробити, щоб поліпшити ситуацію. Третє питання: «Чому не є так, як повинно бути?». Тут нам  доведеться подумати про причини нинішніх порушень, помилок.
  Замість відповіді одного учня можна написати на листку відповідь прийняту всією групою.
   Останнім елементом метаплану після аналізу та обговорення відповідей на всі питання, є спільне подання пропозиції, які будуть сприяти поліпшенню ситуації як це було запропоновано у другому питанні. Висновки з усіх плакатах можуть бути зібрані і опрацьовані як  результат обговорення всього класу.

2. Драма - автори робіт, присвячених цій темі розрізняють кілька рівнів драми в залежності від  складність організації занять. До найпростіших належать:
• Простий експеримент, у якому беруть участь всі органи чуття, наприклад. «Закрийте очі і послухайте музики. Скажіть, які почуття вона у вас викликає?».
• Драматичні вправи. Трохи складніші, більш творчі. Наприклад. «Коли ви прокидаюся вранці, йде дощ, вам треба йти в школу, де вас чекають дві контрольні з предметів, які вам не подобаються. Що  ви відчуваєте?»
• Рольова гра. Їх характерною рисою є те, що вони містять конфліктні ситуації. Наприклад. Син вступає в конфлікт з батьком, тому що протягом деякого часу отримує погані оцінки з польської мови, пояснюючи, що йому це  не цікаво і непотрібно, і, звичайно, не має наміру змінити своїх переконань.   Батько намагається пояснити, що син не правий і повинен змінити свою поведінку. Спонтанні, імпровізовані діалоги можуть виявити причини поведінки сина і нервів батька.
• Ігри.  Залучають більшу кількість учасників.
Наприклад. Донька зустрічається з компанією, яка на думку батьків є невідповідною для неї. Однак дочка дотримуються іншої думки і не має наміру відмовитися від зустрічей із своєю компанією. Батьки помітити багато негативних змін у поведінці своєї дочки, а також ситуацій, які свідчать про те, що їх дочка не має рації. Учні  можуть отримати або самі собі вибрати  ролі: дочка, матері, батька, молодшої сестри, однокласників, вчителів і т.д.
3. Мозковий штурм
   Це весела гра уяви і винахідливості. Ідеї записуються (навіть найбільш безглузді) на картках і наклеюються наприклад на дошці, ватмані.

               
4.Метод "Конференція"
  Учні є кореспондентами і задають питання.
Приклад: За столом сидять «різні частини мови». Учні задають їм питання:
- З якими іншими частинами мови ви співпрацюєте?
- Яка ваша роль у реченні?
5. Переклад на мову мистецтв
    Зазвичай використовую при вивченні поезії. Наприклад: попробуйте  перекласти вірш «Два дерева» С. Kуб’як на «мову» образотворчого мистецтва, або «Поранена птиця» M.Павліковської-Ясножевської  на «мову» балету.
6. Сонечко
Це візуальний метод. Використовую під час активізації знань або для введення нового терміну. Напр. Які словники ви знаєте?
7. Дерево рішень – це графічне представлення процесу прийняття рішення, завдяки якому учні краще зрозуміють взаємозалежності між проблемами та їхніми наслідками.
CELE I WARTOŚCI
pełne poznanie utworu literackiego
SKUTKI
1.Przeczytanie utworu.                                   2.Obejrzenie filmu.
Kształcenie umiejętności czytania.                                Szybsze poznanie treści utworu.
Bogacenie słownictwa.                                                     Dostarczenie doznań wzroko-
                                         wych.
Rozwijanie wyobraźni                                             Zapoznanie z tworzywem fil-
          Doskonalenie umiejętności                                                    mowym.
                językowych.
SKUTKI POZYTYWNE
Czytanie pochłania dużo                                                   Ogranicza wyobraźnię, gdyż na-
czasu.                                                                               rzuca gotowe obrazy.
Wymaga skupienia, wysiłku,                                             Rozbieżności z tekstem litera-
uwagi.                                                                               ckim.
Nuży długimi opisami.                                                     Obraz, muzyka odwraca uwagę od
                                                                          istotnych wartości.
SKUTKI NEGATYWNE
Możliwe rozwiązania
Przeczytanie utworu literackiego.
Obejrzenie adaptacji filmowej.
SYTUACJA PROBLEMOWA
                  W jaki sposób poznać utwór literacki
8. Дебати за і проти – аналіз аргументів за та проти.  Ділю клас на дві групи, даю тему та час на дебати. Далі оцінюємо якість та кількість аргументів. Напр. Напр. «Головний герой баллади А.Міцькевича «Світязь» -зрадник чи жертва?»
9. Техніка лінії часу – це візуальне представлення проблеми на континуум часу. Прикладом може бути урок «Історія життя головного героя». Учні на смужках  картону пишуть або малюють за допомогою символів важливі моменти життя головного героя.
          На мою думку методи,  які я впроваджую у своїй роботі, допомагають відійти від стандарту, підштовхнути учня до власного, неповторного, індивідуального, особливого погляду на життя. На таких уроках створюється ситуація довіри та успіху,  і за таких обставин дитина розкривається, може повірити у свої можливості, реалізуватися як творча особистість, сміливо продемонструвати свої здібності.
Отже, у процесі своєї роботи я переконалася, що лише вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій інтерактивного,особистісно-орієнтованого, проектного навчання на основі постійного розвитку критичного мислення учнів дасть змогу розвивати творчі здібності, а значить, і формувати творчу особистість учня.
           Вдало проведена робота завжди потребує значних зусиль і плідної співпраці вчителя і учня .

          І як результат: учень-випускник не тільки володіє знаннями, уміннями та навичками з предмета, але й уміє формулювати власну точку зору, відстоювати свою позицію, співпрацювати в групі, колективі, мати коло однодумців, бути комунікабельною, толерантною особистістю.       

Участь наших учнів у ХХVI міжнародному конкурсі "Креси"

Udział w XXVI Międzynarodowym konkursie recytatorskim im.A.Mickiewicza "KRESY"

Програма з літератури польської і зарубіжної (інтегрований курс) 


Програма з польської мови



Немає коментарів:

Дописати коментар